Механічна коробка передач – це стилізована навчальна модель, інтерактивний навчальний посібник, призначений для вивчення принципів роботи його механізмів. Механічна коробка передач – це редуктор, який здійснює передачу оборотів із двигуна на ведучі колеса. Після складання моделі проведіть експеримент: виберіть по черзі кінетичні пари шестерень, включивши важелем по черзі I, II, III і реверсну передачу та керуйте швидкістю обертання ведучого й веденого валів.
У положенні "N" – нейтральна передача – обидві зубчасті муфти на проміжному валу НЕ зачіпляються із зубцями шестерень, обертання приводного валу відбувається в холосту. "1-ша" швидкість дозволяє ведений валу і всім шестерням обертатися на мінімальній швидкості. При увімкненій «2-ї» передачі ведений вал разом із маховиком обертається із середньою швидкістю. Перейдіть на «3-тю» швидкість і побачите, що ведений вал і все шестерні обертаються на максимальній швидкості. Перемістіть важіль перемикання передач до позначки R - задня передача. При обертанні привідної ручки за годинниковою стрілкою ліва зубчаста муфта посувається вліво до шестерні з відміткою R і зчеплюється з нею зубцями, таким чином передаючи обертання нижньому ряду шестерень і приводить ведений вал і всі шестерні до обертання у зворотньому напрямку.
Винахідником механічної коробки перемикання передач вважається знаменитий німецький інженер Карл Бенц.
Основне застосування коробки передач знайшли в автомобільній індустрії як невід'ємний елемент трансмісії для передачі крутного моменту з валу двигуна на колеса автомобіля.
Механізм механічної коробки передач складається з:
|
STEM-модель «Коробка передач» розроблена як інтерактивний наочний навчальний посібник. Модель легко збирається без клею і інструментів. Все, що потрібно для складання, вивчення і взаємодії з нею, Ви знайдете у наборі:
|